Dirbantieji svetainių dizaino srityje turi gerokai labiau taikytis prie technologinių pokyčių negu tie, kurių sfera yra spaudos dizainas. Nieko nuostabaus, nes jau 18 metų gyvename naujame tūkstantmetyje. Įdomiau yra tai, kad web dizaineriai sugeba įveikti visus technologinius iššūkius ir sukurti vartotojui patogius tinklapius – aiškius, inovatyvius, atitinkančius korporatyvinį stilių, pritaikytus visiems įmanomiems prietaisams ir tiesiog mielus akiai.
Pernai technologijos toliau progresavo, o paieškų mobiliuosiuose pagaliau buvo daugiau negu kompiuteriuose. Tai reiškia, kad 2018 metais mobiliųjų funkcionalumas taps aukščiausio lygio, o kompiuterinės versijos turės irgi atitinkamai tobulėti, kad išliktų svarbios. Pristatome 9 web dizaino tendencijas, kurios šiemet bus labiausiai pastebimos.
- Šešėliai ir gylis
Šešėliai naudojami seniai, tačiau tobulinant naršykles atsiranda ir naujų, įdomių sprendimų, ką su jais nuveikti. Siekdami sukurti gilaus, gerokai už ekrano ribų besitęsiančio vaizdo įspūdį dizaineriai naudoja tinklinius išdėstymus bei paralakso efektą. Tai reakcija į praeityje populiarų plokščią dizainą.
Šešėlių žaismas sukuria ne tik įvairialypį, estetišką vaizdą, bet ir išskiria tai, kas svarbu, taip suteikdamas patogumo vartotojui. Pavyzdžiui, subtilūs ir neryškūs šešėliai, kurie išskiria nuorodas, jokia naujiena, tačiau sujungus juos su ryškesniais atspalviais, sukuriamas visai kitoks efektas – senieji šešėliai tampa lyg trimačiai.
- Ryškios ir sodrios spalvos
Šiais metais internete tikrai vyraus spalvų perteklius. Anksčiau daugelis prekės ženklų ir dizainerių pasirinkdavo spalvas, kurios laikomos saugiomis internetui. Tačiau dabar vis daugiau dizainerių išdrąsėja ir renkasi ne tik sodrius ir ryškius atspalvius, bet ir antraštes kuria ne tik horizontalias, bet ir įstrižas ar užaštrintais kampais. Galima teigti, kad tokius technologinius sprendimus lėmė ir tai, jog daugelio prietaisų ekranai geba geriau perteikti spalvas. Ryškios ir netgi iš pirmo žvilgsnio nederančios spalvos gali praversti naujiems, išsiskirti siekiantiems prekės ženklams bei tiems, kurie nori atsiriboti nuo tradicijų ir atsargių dizaino sprendimų.
- Judantis fonas
Sakoma, kad vienas geras paveiksliukas pasako daugiau nei tūkstantis žodžių. O jeigu jis dar ir juda! Judančios foninės detalės padeda išspręsti bėdas, su kuriomis susiduria tinklapiai, fone naudojantys video medžiagą. Mat foninių animacijų, užrašytų su Javascript svoris yra nedidelis, jos atrodo lyg natūrali puslapio dalis, todėl neapsunkina informacijos užkrovimo. Toks dizainas yra įsimenantis, todėl patraukti vartotojo dėmesį gali per kelias sekundes. Judanti grafika, kurios dalis atkartoja pagrindinio puslapio dizainą ir nukreipia į jį tampa itin populiari socialiniuose tinkluose.
- Pirmenybė – mobiliesiems
Oficialu – mobiliuosiuose naršome daugiau nei kompiuteriuose. Daugelis apsipirkinėja ir užsisakinėja paslaugas išmaniaisiais telefonais. Anksčiau tai padaryti buvo gerokai sudėtingiau, todėl vartotojai ilgai prie to pratinosi. Tai kėlė galvos skausmą ir dizaineriams – kaip viename mažame ekrane sutalpinti meniu punktą, taip pat visus submeniu ir subsubmeniu elementus?
Tačiau mobiliųjų dizaino sprendimai tapo brandūs. Meniu punktai mažinami ir dėliojami taip, kad tiktų mažiems ekranams. Gali tekti atsisakyti didelių ir gražių nuotraukų, kurias klientas norėtų matyti mobiliojoje versijoje. Jos pakeičiamos į ikonėles, kurios yra gerokai lengvesnės ir lengvai atpažįstamos vartotojų. Be to, taip galima greitai atpažinti ir išspręsti vartotojams kylančias problemas remiantis tiesiogine jų elgesio analize.
- Autorinės iliustracijos
Specialiai sukurtos iliustracijos tinklapiui suteikia draugiškumo, žaismingumo ir išskirtinumo. Patyrę iliustratoriai gali sukurti tai, ko siekia kiekvienas prekės ženklas – išskirtinius paveikslėlius, kurie pritaikyti specialiai jų stiliui. Nors tokį sprendimą dažniau renkasi linksmi ir energingi prekės ženklai, tai gali padėti ir rimtiems klientams, kurie siekia, kad jų klientai juos lengviau suprastų. Iliustracijos stilius gali būti parinktas ir pritaikytas taip, kad atitiktų bet kokį prekės ženklą.
- Didelės ir ryškios raidės
Tipografika visada buvo galingas įrankis, kuris padeda ne tik perduoti informaciją, bet ir sukuria charakterį, suteikia toną ir kelia emocijas. Ekranų rezoliucijos nuolat tobulėja, skaityti tekstus tampa vis lengviau, todėl turėtų populiarėti ir specialiai sukurti šriftai. Dauguma naršyklių, išskyrus Internet Explorer palaiko išskirtinius, CSS kalba sukurtus šriftus. Didelės raidės, deinimas šriftų su užkardomis (serifais) ir be jų leis sukurti dinamiškus užrašus, pagerins vartotojų patirtį ir, svarbiausia, skatins lankytoją skaityti puslapį. Apskritai, reikšmingiausia tinklapio dalis yra pagrindinė antraštė – joje yra svarbiausi SEO elementai ir ją pirmiausiai skanuoja vartotojų akys, ieškančios sau aktualios informacijos. Šiemet dizaineriai išskirtiniais ir unikaliais šriftais sieks kurti kuo efektyvesnes antraštes.
- Asimetrija ir netradicinis išdėstymas
Pernai atsiradę asimetriški bei netradiciniai išdėstymai bus itin populiarūs ir šiemet. Asimetriškas dizainas yra patrauklus savo unikalumu, išskirtinumu, o kartais ir eksperimentiškumu. Dideli prekės ženklai, turintys daug informacijos, vis dar naudoja tradicinius išdėstymus. Tačiau netradicinių išdėstymų turėtų smarkiai daugėti, nes visi siekia išsiskirti iš minios. Tradicinės kompanijos gal ir vengs asimetrijos, tačiau tos, kurios gali sau leisti rizikuoti, turėtų sutikti ir su drąsesniais dizainerių pasiūlymais.
- Integruotos animacijos detalės
Kuo labiau tobulėja naršyklės, tuo įvairesnių būdų atranda įmonės, norinčios labiau įtraukti savo vartotojus, o animacija tam labai padeda. Į puslapį integruoti nedideli animacijos elementai skiriasi nuo anksčiau paminėtų judančių fonų tuo, kad pastarosios užima visą foną. Tuo tarpu integruota animacija vartotoją gali lydėti tik tam tikrose dalyse visame puslapyje. Pavyzdžiui, detalė gali judėti tol, kol puslapis kraunamas, arba judanti detalė gali nukreipti į kokią nors nuorodą. Jos taip pat gali būti integruotos taip, kad veiktų slenkant puslapį žemyn, naviguojant ar gali tapti viso puslapio dėmesio centru. Animacija labai įtraukia žmonės. Be to, animuotas tinklapis ne tik atrodo smagesnis, bet ir padeda užmegzti ryšį su vartotojais.
- Dinamiški spalvų perėjimai
Pastaraisiais metais vyravo plokščias tinklapių dizainas, tačiau erdvinis vaizdas ir spalvų perėjimai šiemet sugrįžta. Pastaruoju metu spalvų perėjimai buvo naudojami tik tuomet, kai subtiliais šešėliais buvo siekiama sukurti trimatį efektą, kaip, pavyzdžiui, Apple iOS ikonėlėse. Dabar spalvų perėjimai yra ryškūs ir įvairiaspalviai. Vienas populiariausių metodų – paryškinti spalvų perėjimus nuotraukose, tuomet ir nuobodokas vaizdas gali suintriguoti. Pereinančių spalvų fonas gali tapti geriausiu ir madingu pasirinkimu, jei neturite kitokių vaizdo pasirinkimų.
Apskritai, šie metai web dizaino srityje turėtų būti vieni linksmiausių, nes vyraus skaisčios spalvos, ryškūs spalvų perėjimai, bus naudojama daug animacijos. Įdomu stebėti, ko prigalvos dizaineriai ir kokias ribas jie peržengs.
Parengta pagal 99designs