Mokytis ir sėkmingai išmokti programuoti puikiausiai galima savarankiškai. Tačiau viskas vyksta gerokai sparčiau ir sklandžiau, kai šalia yra žmogus, noriai besidalinantis savo gausia patirtimi, paaiškinantis, kodėl vienas ar kitas dalykas nepavyko, motyvuojantis, kada, atrodo, mokytis pasidaro per sunku ir norisi viską mesti, skatinantis drąsiai išmėginti naujoves, „laužyti“ kodą ir nebijoti klysti, galiausiai – tiesiog būnantis savo darbą mylinčiu profesionalu ir pavyzdžiu, kuriuo norisi sekti. Štai kodėl programavimo dėstytojas tampa toks svarbus. O kuo dėstytojo veikla reikšminga pačiam programavimo specialistui? Kitaip tariant, kodėl verta būti programavimo dėstytoju ir kokią naudą dėstytojai atneša ne tik studentams bei programuotojų bendruomenei, bet ir visai šaliai?
Unikali galimybė nulemti sėkmę
Visų pirma, jausmas, kai suvoki padėjęs kitam smarkiai pakeisti gyvenimą į teigiamą pusę, ko gero, nesulyginamas su niekuo. Tik įžengę į programavimo sritį žmonės neretai būna pasimetę, jiems reikia ne tik žinių, kurios šioje srityje tiesiog užgriūva visa savo gausa, bet ir toje gausybėje padedančio susivokti žmogaus, galinčio paaiškinti, ką galima nuveikti ir sukurti su technologijomis, kurių mokaisi, nevengiančio pasidalinti ir karjeros patarimais.
„Na, o studijų metu sulaukę tokios pagalbos ir paskatinimo absolventai gali sėkmingai persikvalifikuoti – tą padaryti pavyko net 82% CodeAcademy absolventų.“
Dėstytojo dėka tvirtus programavimo pagrindus įgijusių ir toliau savo įgūdžius su jo paskatinimu tobulinusių absolventų laukia šiuolaikiškos ir progresyvios įmonės. „Danske Bank“, „TransferGo“, „Car Vertical“, „MediaPark“, „Wisemonks“, „Bazaarvoice“, „Sprendimai pažangiam verslui“ – tai tik dalis įmonių, kurių darbuotojų gretas papildė CodeAcademy absolventai. Be dėstytojų to nebūtų įvykę. Tad nenuostabu, kad už pagalbą keičiant savo karjeros kryptį, o tuo pačiu, galima sakyti, ir visą gyvenimą, studentai bus visada dėkingi. Papildomi karmos taškai juk dar niekam nepakenkė, tiesa?
Pagarba darbui ir skiriamam laikui
Na, bet dirbti, ko gero, norėtųsi ne vien už karmos taškus. Jokia naujiena, kad programuotojo atlyginimas priklauso nuo jo turimų žinių ir sukauptų įgūdžių. Nemažai programavimo profesionalų, svarstančių apie papildomas veiklas ir norinčių išmėginti dėstymą, truputį baiminasi, kad gali tekti dirbti už gerokai mažesnį atlyginimą. Tačiau CodeAcademy vertina ir gerbia dėstytojų laiką ir atsižvelgia į jų sukauptas žinias, todėl čia vienodai vertinama tiek programavimui, tiek dėstymui skiriama valanda. Savaime suprantama, apmokama ji taip pat vienodai.
Patogus darbo laikas
Ne paslaptis, kad vienas iš programuotojo darbo privalumų ir tuo pačiu ypatumų – galimybė dirbti lanksčiu grafiku ir rinktis keletą veiklų, tarpusavyje derinti kelis darbus. Į šį veiklų derinį visai nesunku įlieti ir dėstymą.
CodeAcademy orientuojasi į savo srities profesionalus – juk tam, kad galėtumei sėkmingai programavimo mokyti kitus, turi būti smarkiai pasinėręs į šią sritį, kitaip tariant, daug programuoti ir nuolat tobulėti. Visą dieną dėstant įprastiniu biuro grafiku tą daryti būtų keblu. Tačiau visai nebūtina ir nereikia dėl dėstymo atsisakyti kitų darbų: dėstytojai CodeAcademy darbuojasi lanksčiu grafiku, kursų tvarkaraštis sudaromas atsižvelgiant į j jų galimybes ir pageidavimus. Taip nė viena veikla nelieka nuskriausta, galima derinti darbą kompanijoje, projekte ar freelancinimą ir dėstytojo užsiėmimą.
Galimybė kurti gražesnę šalies ateitį
Kas lemia sėkmingą ir greitą studento įsiliejimą į darbo rinką? Žinoma, itin svarbu jo asmeninės savybės – darbštumas, smalsumas, nebijojimas klysti, taip pat tinkamas nusiteikimas: noras daug mokytis, tobulėti ir kurti vertę. Tačiau be dėstytojo pagalbos šių dalykų gali ir neužtekti. O perteikdami žinias ir besidalindami karjeros patarimais dėstytojai ne tik kuria sėkmingesnę savo studentų ateitį, bet tuo pačiu prisideda ir prie visos šalies pažangos.
Nacionalinės IRT sektoriaus asociacijos „INFOBALT“, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) ir tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ atliktas IRT specialistų pasiūlos, jų padėties darbo rinkoje bei sektoriaus įmonių žmogiškųjų išteklių poreikio tyrimas parodė, kad per pastaruosius kelerius metus (2015– 2017 metais) IRT (informacinių ir ryšių technologijų) specialistų skaičius didėjo net 10 kartų greičiau nei augo bendras samdomų darbuotojų skaičius. Išskirtinis ir šios srities profesionalų pajamų augimas: jos kilo 1,6 karto sparčiau nei visų samdomų darbuotojų ir 2017 metais dvigubai viršijo mėnesines kitų profesijų atstovų pajamas.
„Prognozės rodo, kad IRT specialistų poreikis ateityje tik augs. Per artimiausius trejus metus darbuotojų skaičiaus didinimą numato apie 78 proc. IRT sektoriaus įmonių, tam papildomai prireiks apie 13300 IRT profesionalų, o daugiausia IRT specialistų prisireiks programavimo veikla užsiimančioms kompanijoms.“
Prognozės išties džiugina, bet tuo pačiu ir neramina, mat tiek specialistų, kiek IRT įmonėms reikia, kad pasiektų numatomą plėtros potencialą, formaliojo švietimo sektorius pasiūlyti negali. Dėl to gali likti laisvų darbo vietų, o įmonėms nepavyks įgyvendinti numatytų tikslų. Pakankamas IRT profesionalų kiekis užtikrina, kad įmonės galės kurti pažangius projektus, gausės Lietuvą pasirenkančių užsienio kapitalo investicijų, o tuo pačiu ir kils pragyvenimo lygis bei gerės gyvenimo kokybė.
Štai todėl dėstytojų indėlis ne tik į pačių programuotojų, bet ir į visos šalies ateitį tampa neįkainojamas.
Mokydami mokomės
Programuotojai neretai pastebi, kad, nepaisant jiems patinkančio darbo, anksčiau ar vėliau užplūsta savotiškas „užsisėdėjimo“ jausmas ir naujovių, aplinkos bei darbo pobūdžio pakeitimo poreikis. Tokiu atveju dėstymas gali būti puiki išeitis, ne tik papildysianti ir paįvairinsianti programuotojo darbus, bet ir padėsianti įgyti naujų įgūdžių. Mitas apie nebendraujantį, užsidariusį ir kitų nesuprantantį programuotoją jau seniai žlugo – programavimo specialistui bendravimo įgūdžiai būtini. Lektoriaus darbas padeda įveikti bendravimo, viešojo kalbėjimo baimes, skatina pasitelkti kantrybę ir empatiją ir išmokti sudėtingus dalykus aiškinti paprastai bei suprantamai.
Kitaip tariant, dėstymas padeda programavimo specialistui tobulėti ir visada domėtis naujovėmis. Dėstytojas yra priverstas nuolat pasitempti, mat programavimo studentai yra itin reiklūs ir pastabūs: jei dėstytojas į savo darbą neįdės visos širdies, jie iškart tą pastebės. Bet skatindami dėstytoją dirbti taip gerai, kaip tik jis gali, studentai taip pat suteikia galimybę mokytis jam pačiam: studentų klausimai ir pastebėjimai verčia juos ieškoti atsakymų, domėtis, tobulėti, o kartais net pažvelgti į problemą iš visai kitos nei įprasta perspektyvos. Be to, studentų pastabumu užsikrečia ir dėstytojas – įpratęs nuolat tikrinti studentų atliktą darbą, dėstytojas greičiau pastebi klaidas ir savo darbuose.
Patys šauniausi kolegos
Naujoves atrasti galima ir padedant kolegoms: CodeAcademy susirinkę programavimo specialistai yra labai įvairūs, pasižymintys skirtingais darbo metodais. Todėl dėstytojai mokosi ir vieni iš kitų. Programavimo akademijoje tarp dėstytojų gali užsimegzti ir ne viena profesinė bičiulystė, iš kurios gimsta nauji projektai, o tai – darbo vietos studentams bei indėlis į šalies technologijų plėtrą. Be to, nepaisant dėstytojų įvairovės, visi jie nori išugdyti sėkmingus programuotojus ir tiki švietimu bei technologijų ateitimi.
Galiausiai visi dėstantys programavimo specialistai siekia užauginti lygiaverčius kolegas, kurie juos pavytų ir pranoktų, su kuriais drauge galėtų įgyvendinti idėjas ir projektus.
Jei esate IT specialistas ir norite prisijungti prie nuolat augančios CodeAcademy dėstytojų komandos bei prisidėti prie Lietuvos švietimo – susisiekite su mumis ir kartu surasime Jums tinkamiausią poziciją.