„Splinternet“ – JAV užmojai padalinti internetą tarp rytų ir vakarų

Technologijų pasaulis yra ne tik ateityje, o čia ir dabar. Kiekvieną ketvirtadienį dalinsimės aktualiausiomis technologijų pasaulio naujienomis bei tendencijomis. Stay tuned! 

Pirmoji žinia šiandien – apie JAV siekį padalinti internetą.

Internetas, kaip laisvai prieinama žinių ir informacijos erdvė, gali tapti nebe toks laisvas ir prieinamas – bent jau Amerikoje. Susirūpinusi dėl grėsmių iš Kinijos, JAV garsiai svarsto galimybę iš savo interneto tinklo pašalinti visas Kinijos mobiliąsias programėles ir kompanijas. Pasak JAV generalinio sekretoriaus Mike Pompeo, Kinijos mobiliosios programėlės kelia grėsmę privatumui, daugina virusus bei skleidžia dezinformaciją ir propagandą.Jau turintis oficialų pavadinimą reiškinys vadinamas “Splinternet” ir reiškia Amerikos internetą atskirtą nuo Kinijos ir Rusijos. Kol kas tokie pareiškimai apie “švarų” internetą nėra lydimi konkrečių veiksmų, tačiau JAV prezidentas Donaldas Trumpas neslepia savo kritiško požiūrio į Kiniją. Technologijų sektorius – ne išimtis. Naujausiame respublikonų suvažiavime Amerikos lyderis pasiūlė idėją, kad jo perrinkimo atveju Amerika nutrauktų visus prekybinius ryšius su Kinija. Tačiau Kinija yra trečia pagal dydį Amerikos prekybos partnerė po Kanados ir Meksikos, ir toks atskyrimas – vargu, ar realus. Ar taps realus padalintas internetas? Laikas parodys.

Šaltinis: https://www.bbc.com/news/technology-53686390

 

Su Amerikos užmojais padalinti internetą glaudžiai susijusi ir antroji naujiena – TikTok programėlės likimas.

TikTok’ą valdanti Kinijos kompanija tvirtina neturinti ryšių su valdančiąja Kinijos Komunistų Partija. Nepaisant to, JAV yra sunerimusi dėl duomenų, kaupiamų ir saugomų aplikacijoje ir grasina ją uždrausti. Motininei TikTok kompanijai ByteDance buvo paskelbtas ultimatumas: arba parduoti programėlę Microsoft korporacijai, arba ji bus uždrausta JAV. Panašus likimas TikTokui gresia ir Indijoje.Derybų su TikToku Microsoft korporacija turėjo ir anksčiau, o dabar atnaujino jas su tikslu perimti aplikacijos valdymą ne tik JAV, bet ir Kanadoje, Australijoje bei Naujojoje Zelandijoje. Jei sandoris įvyks, Microsoft žada, jog vartotojai didelių pokyčių nepastebės. Programėlės neketinama keisti iš vartotojo patyrimo pusės, tačiau žadama didesnė apsauga, privatumas ir skaitmeninis saugumas.Tiesa, net ir tokiu atveju programėlės saugumas greičiausiai neatitiks ES duomenų apsaugos standartų. Klausimas, kur ir kokiais tikslais nukeliauja TikToke kaupiami duomenys, vis dar išliks aktualus.

Šaltinis: https://www.wired.co.uk/article/tiktok-ban-microsoft-buy

 

Aktualumo nepraranda ir kitas klausimas – dirbtinio intelekto galimybės ir poveikis žmonijai. 

Jei reikėtų balsuoti, ar mūsų laidos naujienas parašė žmogus, ar dirbtinis intelektas – už ką balsuotumėte? Kaip atskirtumėte, kada tekstą rašė gyvas žmogus, o kada – robotas?Realybė rodo, kad greičiausiai spėdami suklystumėte – bent jau taip rodo JAV studento Liam Porr eksperimentas. Liam Porr sukūrė dirbtinio intelekto įrankį GPT-3, generuojantį blogo įrašų tekstus. Vieną iš tokių tekstų studentas įdėjo į populiarų technologinių naujienų portalą Hacker News, kur šis tekstas tapo skaitomiausiu. Pasak GPT-3 kūrėjo, paskelbus įrašą per kelias valandas jį perskaitė 26 tūkstančiai lankytojų ir vos keletas komentatorių įtarė, kad tekstą rašė ne žmogus. Pats Liam Porr tikina, kad savo kūriniu nebando atimti darbo iš rašančių žmonių, o tiesiog norėjęs parodyti dirbtinio intelekto galimybes. Bet klausimą, šį tekstą rašė robotas ar žmogus, palikime atvirą.

Šaltinis: https://www.theverge.com/2020/8/16/21371049/gpt3-hacker-news-ai-blog

 

O pabaigai nuo robotų, rašančių tekstus, grįžkime prie paprastesnių technologijų – seno gero ir pažįstamo televizoriaus. 

Pasirodo, didieji sporto renginiai, tokie, kaip Olimpinės žaidynės, yra įvykiai, labiausiai pasaulyje skatinantys televizorių pardavimus. Tačiau dėl pandemijos atšaukus Olimpines žaidynes, televizorių gamintojai ir prekeiviai patyrė netikėtą nuostolį. Klientai, kurie turėjo pirkti brangius didelių įstrižainių ir aukštos raiškos televizorius, pradėjo rinktis gerokai mažesnius, paprastesnius ir atitinkamai pigesnius variantus.Dėl šios priežasties, bendri televizorių pardavimai karantino pradžioje išaugo: skirtingose Europos dalyse jie kilo nuo 24 iki beveik 40 procentų. Visgi vidutinė vieno pirkinio suma smarkiai nukrito. Rinkai nebereikia naujausių, didžiausių ir inovatyviausių televizorių – jai puikiai užtenka vidutinio dydžio funkcionalaus prietaiso. O tai – neraminanti tendencija visam elektronikos sektoriui, kurio esmė yra inovuoti, pristatyti ir parduoti vis naujesnius produktus. Panašu, kad televizorius praranda statuso simbolio vaidmenį. Kol televizorių gamintojai svajoja grįžti į flagmanų aukso amžių, mums užtenka ir seno gero televizoriaus vakarinėms žinioms.

Šaltinis: https://www.wired.co.uk/article/how-coronavirus-killed-television-sales

Pasidalink

Susisiekite su mumis!