Dėvėtų drabužių rinka auga kaip ant mielių. Panašu, kad netrukus ji taps pagrindine visos mados industrijos žaidėja. Puikus to pavyzdys – internetinė naudotų mados prekių platforma „Vinted“. Startuolis per F serijos investicijų pritraukimo raundą pritraukė 250 milijonų eurų. Kompanijos vertė pasiekė 3,5 milijardo eurų.
2019-aisiais „Vinted“ vertė perkopė milijardą eurų – taip gimė pirmasis ir kol kas vienintelis oficialus Lietuvos vienaragis. Nuo tada startuolis užtikrintai žengia pirmyn, demonstruodamas rekordiškai spartų augimą net ir pandemijos metu.
Vien per pastaruosius dvejus metus startuolio vertė išaugo apie 2,5 milijardo eurų. Be to, 2019-aisiais „Vinted“ turėjo 25 milijonus registruotų vartotojų 11 rinkų. O dabar įmonė veikia 12 Europos ir Jungtinių Valstijų rinkoje ir vienija apie 45 milijonus vartotojų.
Lietuviška dėvėtų drabužių mainų ir prekybos platforma įkurta 2008-aisiais. Tačiau jos įkūrėjai Milda Mitkutė ir Justas Janauskas sėkmės sulaukė tik nutarę kuo labiau sumažinti galimus vartotojų mokesčius. Tai netrukus nulėmė reikšmingą augimą.
Įspūdinga „Vinted“ sėkmė atspindi vis stiprėjantį norą įsitraukti į vadinamąją žiedinę ekonomiką ir pratęsti drabužių gyvenimą. Remiantis „GlobalData“ duomenimis, dėvėtų mados prekių rinka per artimiausius penkerius metus turėtų išaugti daugiau nei dvigubai ir pasiekti 53 milijardus eurų. Regis, Lietuvos vienaragio pasiekimai tik pranašauja dar didesnę sėkmę.
Šaltinis: HighSnobiety.com