Sparčios skaitmeninių technologijų pažangos skatinamas verslas ir pramonė šiandien iškelia nuolatinį ir vis stiprėjantį tinkamų darbuotojų įgūdžių, išmanymo, lankstumo bei prisitaikymo poreikį.
Todėl STEM ekspertė ir konsultantė Anne Jolly apsiėmė sukurti specialią STEM mokymo programą mokyklinio amžiaus vaikams. Vienas pagrindinių programos tikslų – suteikti darbo rinkoje reikalingų įgūdžių.
Užduotis pasirodė esanti ne tokia ir lengva, tačiau leido A. Jolly padaryti keletą reikšmingų išvadų. Svarbiausiomis įžvalgomis apie STEM įgūdžių mokymo ypatumus ekspertė nutarė pasidalyti.
Pasak A. Jolly, mokėjimas programuoti vaikams šiandieniniame pasaulyje suteikia realų pranašumą. Susipažinimą su programavimu galima prilyginti abėcėlės mokėjimui. Programavimas – tai tarsi šių raidžių dėliojimas į žodžius ir turinio rašymas. Jis padeda moksleiviams sėkmingai įvaldyti šiandieninį komunikacijos procesą, todėl mokytis programuoti yra būtina.
Į STEM įgūdžių mokymo procesą taip pat reikia įtraukti realaus verslo pasaulio atstovus, galinčius numatyti būsimus darbo rinkos reikalavimus.
Be to, verslo pasaulis neabejotinai tikisi, kad darbuotojai sklandžiai ir efektyviai įveiks komandines užduotis. Todėl gebėjimas bendradarbiauti yra dar viena savybė, kurios išugdymu būtina pasirūpinti.
Labai svarbu suvokti, kad skaitmeninės technologijos nuolat kinta, todėl moksleivių šiandien įgyti įgūdžiai atėjus jų įžengimo į darbo rinką metui gali būti pasenę ir nebeaktualūs. Todėl moksleiviai privalo išugdyti gebėjimą nuolatos mokytis ir tobulėti už klasės ribų.
Prognozuojama, kad 3D spausdinimo technologija sparčiai tobulės, o iki 2025-ųjų bus pradėti gaminti pirmieji automobiliai, atspausdinti 3D spausdintuvu. Tad 3D spausdintuvas su moksleiviais atliekamiems STEM projektams yra būtinybė.
Dabartinių moksleivių pasaulio aktualijomis taps virtualioji realybė, dėvimosios technologijos, dirbtinis intelektas, kosmoso technologijos, robotai, daiktų internetas ar tokios technologijos kaip blockchain. Mokantys STEM įgūdžių vaikus privalo į tai atsižvelgti: galbūt pavyks įtraukti moksleivius į galingų ateities scenarijų kūrimą?
Vienu svarbiausių XXI a. įgūdžių laikomas gebėjimas prognozuoti ateitį. Suprantama – juk norime, kad vaikai galėtų numatyti ateitį ir nesijaustų užgriūti darbo rinkos reikalavimų ir aplinkinio pasaulio.
Žinoma, būtina nuolatine mokymų dalimi sąmoningai turi tapti etika. Užsiėmimuose moksleiviai turi ugdyti gebėjimą rūpestingai bendrauti tarpusavyje, mokytis jausti atsakomybę už vietos aplinką ir visą supantį pasaulį.
Siekdami gerai jaustis staigmenų kupiname pasaulyje, šiandieniniai moksleiviai privalo susidraugauti su nuolatiniu mokymusi – tada jie galės pasitikti ateitį ir ją kurti.
Šaltinis: Middle.Web.com