Megzti verslo ryšius pandemijos metu gali būti sudėtingiau. Tačiau tą daryti išties puikiausiai įmanoma. Verslo kontaktų mezgimas (verslo tinklaveika ar tiesiog networking‘as) pastaruoju metu vykdomas ne tik realiai, bet ir virtualiai. Visgi tai reiškia tik pasikeitusią platformą, prie kurios reikia pritaikyti bendravimo įgūdžius, o proceso esmė išlieka tokia pati.
Na, o ši esmė apima keletą svarbių taisyklių, kurių nevalia užmiršti.
Verslo ryšių mezgimas – ne sprintas, o maratonas. Sudalyvavimas viename networking‘o renginyje vargiai atneš rezultatų. Tai, kad darbo perkėlimas į virtualią erdvę kai kuriais atvejais gerokai padidino produktyvumą, dar nereiškia, jog ir networking‘as vyks greičiau ir efektyviau. Tad nepraraskite kantrybės ir networkindami virtualiai naudokitės tais pačiais ryšių mezgimo metodais kaip ir bendraudami realiai.
Trumpa idėjos pristatymo kalba („elevator pitch“) nėra jūsų prisistatymas. Ši trumputė 30 sekundžių trukmės kalba turi paaiškinti, kaip spręsite potencialių klientų problemas. „Elevator pitch“ turi papasakoti, kas yra jūsų esami ar potencialūs klientai, kaip jūs galite jiems pasitarnauti ir kodėl verta tęsti pokalbį su jumis. Tačiau ši kalba nėra jūsų pačių prisistatymas – tai jūsų prekės ženklo dalis. Pabrėžkite, kas pasikeitė per pastaruosius metus, ir kaip tai gali padėti klientams.
Networking‘as reiškia pastangas prieš, per ir po renginio. Nemanykite, kad sėkmei užtikrinti pakanka vien pasirodyti renginyje. Ar prieš renginį pasidomėjote dalyviais ir išsikėlėte tikslus? Ar susisiekėte su galimais kontaktais, kad renginyje bendravimą pradėtumėte jau ne nuo nulio? Ar numatėte galimus susitikimus? Ar suderinote virtualų susitikimą ar skambutį po renginio? Ar susisiekėte su sutiktais žmonėmis socialiniuose tinkluose? Visus šiuos klausimus verta sau užduoti ir kruopščiai planuoti tiek realaus, tiek virtualaus renginio atveju.
Socialiniai tinklai – puikus pastangų sustiprinimas. Susisiekite su dalyviais tiek prieš networking‘o renginį, tiek po jo.
Elkitės kaip šeimininkas. Susisiekite su networking‘o renginio organizatoriais ir pasiūlykite pagalbą. Organizatoriai paprastai pažįsta visus dalyvius, tad tokiu būdu bus lengviau susisiekti su reikalingais žmonėmis. Tačiau pagalbą siūlykite nuoširdžiai ir šiukštu neapsimetinėkite – tai iškart bus pastebėta.
Kalbėkite, o svarbiausia – klausykitės. Atidžiai klausantis galima geriau suvokti pašnekovų problemas ir poreikius ir taip išsiaiškinti, kaip veiksmingiausiai jiems padėti. Tegu pašnekovai žino, kad jums rūpi tai, ką jie sako.
Neužmirškite kultūrinių skirtumų. Su jais galima susidurti ne tik kitose šalyse, bet ir skirtingose veiklos srityse. Virtuali aplinka – ne išimtis. Tarkime, vienur priimta visados būti įsijungus kamerą, o kitur tai nebūtina.
Šaltinis: JDSupra.com