Tokias kompanijas kaip „Apple“, „Microsoft“, „Google“ ir „Facebook“ vienija ne tik gausios pajamos iš pandemijos metu suteiktos skaitmeninės erdvės. Visos jos domisi virtualiuoju pasauliu (angl. „metaverse“).
Tai tam tikra bendra skaitmeninė realybė, patiriama pasitelkus specialią įrangą – skaitmeninis pasaulis, kuriame galima dirbti, žaisti ir bendrauti.
Pastaruoju metu apie šį virtualųjį pasaulį iš visų technologijų kompanijų garsiausiai kalba „Facebook“. Jos vadovas Markas Zuckerbergas pareiškė, kad per penkerius metus „Facebook“ taps virtualiojo pasaulio kompanija.
„Facebook“ šioje srityje turėtų pranašumą – virtualusis pasaulis būtų derinamas su socialinio tinklo privalumais.
Visgi kai tokia didelė, turtinga ir ambicinga kompanija kaip „Facebook“ kalba apie „metaverse“, vertėtų suklusti. Suprantama, „Facebook“ planuoja užsidirbti iš prekybos ir reklamos virtualiajame pasaulyje. Sėkmingo virtualiojo pasaulio sukūrimas galėtų išvaduoti „Facebook“ iš senos problemos – priklausomybės nuo „Apple“ ir „Google“ programėlių parduotuvių bei išmaniųjų telefonų operacinių sistemų.
Be to, tokia virtuali platforma leistų kompanijai pasiekti dar neregėtus kiekius vartotojų asmeninių duomenų. Turint omenyje dezinformacijos plitimo lygį dabartinėje „Facebook“ platformoje, būsimasis virtualusis pasaulis išties kelia susirūpinimą.
Tiesa, gali būti, kad „metaverse“ idėja „Facebook“ paprasčiausiai neišdegs.
Viena didžiausių problemų, kurią „Facebook“ mėgina išspręsti – realaus pasaulio perkėlimas į trimatį grafinį pasaulį, kad vartotojai realiose vietose matytų tą patį skaitmeninį turinį. Tačiau jei visgi tą pavyktų padaryti meistriškai, maži ekranėliai papildytos realybės akiniuose galėtų tapti mūsų pagrindine kompiuterine aplinka. Ji būtų gerokai labiau įtraukianti ir užkariaujanti dar daugiau mūsų dėmesio. Tokia technologija privalėtume pasitikėti.
Štai kodėl „Facebook“ nėra tinkamiausia kompanija, galinti valdyti virtualųjį pasaulį. Būsimajame „metaverse“ dabartinės feisbuko bėdos dėl vartotojų duomenų apsaugos, turinio moderavimo, dezinformacijos plitimo ir reklamos gausos taptų dar opesnės.
Tad idealiu atveju virtualųjį pasaulį valdanti platforma turėti padovanoti ir naujo tipo socialinį tinklą – efektyviau moderuojamą, nepriklausomą nuo vartotojų stebėjimo, skleidžiantį mažiau klaidinančio turinio.
Šaltinis: FastCompany.com