Kviečiame susipažinti su CodeAcademy Web dizaino kurso dėstytoju Algimantu Jočiu. Algis, dabar jau beveik 20 metų dirbantis dizaino srityje, savo karjeros kelią pradėjo dar mokykloje. Ar baigus mokyklą iškart žinojote, kuo norite būti?
„Ir taip ir ne. Aš dar prieš baigdamas mokyklą uždarbiavau maketuotoju. Bet tuo metu savo ateities niekaip su tuo nesiejau. Baigiau VU TVM (Vilniaus Universiteto Tarptautinio verslo mokykla).“
Tačiau jau studijuodamas Algis pradėjo dirbti maketuotoju laikraščių spaustuvėje. Po kelių metų laikraščiuose prasidėjo freelancerio karjera. Greitai, to pats dar nežinodamas, Algimantas gavo turbūt kolkas žinomiausio projekto užsakymą – sukurti 15min dizainą ir užtikrinti techninį procesą. Po penkerių metų 15min tapo savaitraštis, kurio dizainą ir vėl kurė Algimantas. Tai buvo darbas, kuriuo, kaip sako pats Algimantas Jočys, didžiuojasi labiausiai.
„Dirbti motyvuoja įdomūs projektai ir klientai. Per dešimtmetį mano studija praktiškai nepaaugo. Kaip buvo taip ir yra 2-3 darbuotojai, todėl projektus galiu sau leisti rinktis ir nedžiuginančių praktiškai neliko. Motyvuoja matoma nauda klientui, be galo gera pamatyti Google Analytics’e kaip po atnaujinimo puslapio rodikliai ženkliai pagerėja. Ir tokie maži dalykai kaip paprastas „ačiū“ arba“ šauniai“ labai motyvuoja. Ir be abejo pinigai. Rinkdamasis savo kelią nepasirinkau kai kurių mane dominusių specialybių, nes tiesiog nemačiau sau galimybių ten uždirbti. Čia aš matau ir dabartį ir ateitį.“
Kodėl pasirinkote būtent web dizainą?
„Labai patinka sudėtingus dalykus pateikti aiškiai paprastai. Aš tokias užduotis matau, kaip kokią dėlionę, žaidimą šachmatais ar tiesiog iššūkį. Visada yra geras jausmas kai iš informacijos chaoso pavyksta padaryti lengvai suvokiamą dalyką. UI/UX atsiranda dar kelios sudedamosios dalys – tai ir interakcijos ir bendravimas su vartotoju, atgalinis ryšys, tai padaro darbą dar įdomesniu. Dar vienas momentas – aš gana ilgai kūriau reklamos dizainą. Reklamos sferoje dažnai galutinio vartotojo ir mano užsakovo interesai radikaliai skiriasi. Pvz. baneris Delfyje. Klientas nori, kad baneris būtų kuo labiau matomas ir clickinamas. Skaitytojas nori skaityti žinias ir dažnai apskritai nenori matyt jokių banerių. Geras banerio UX tiek reklamos užsakovui tiek daugumai skaitytojų yra ganėtinai retas atvejis. Tuo tarpu kuriant vartotojo sąsajas šito konflikto gerokai mažiau. Pakankamai dažnai kliento ir galutinio vartotojo tikslai sutampa – turėt patogų UI.
Kuris projektas/darbas Jums buvo įdomiausias? Papasakokite plačiau
„Įdomiausi buvo Tele2 užsakymų valdymo sistema ir Rubisafe mobili versija. Abiejuose projektuose turbūt bendra tai, kad jie tokie grynai techniniai, skirti tik administratoriams, su be galo daug funkcijų. Tas funkcijas ir opcijas pirmą kart pamačius atrodo neįmanoma visko sudėt paprastai aiškiai ir patogiai. Finale pavyksta, ir tai labai motyvuja.“
Kas Jums labiausiai patinka dirbant IT sferoje?
„Kaip tik vakar sužinojau, kad teks perspausdint visą gana riebų tiražą mūsų maketuotų leidinių. Ne dėl mūsų kaltės, bet vistiek nemalonu. IT? Perspausdint tiražą? Ką? IT visas klaidas gali tiesiog pataisyt. Kartais tai vargina, nes kaip sakoma remonto negalima pabaigt, remontą galima nutraukt. Bet tai man daug mielesnis ir artimesnis pasaulis nei spauda/gamyba. Kitas man labai patinkantis dalykas – daug kas lengvai pamatuojama ir duoda gana tikslų atgalinį ryšį. Sunku įvertinti kiek klientų nusipirko prekę pamatę informaciją apie akciją „Islandijos“ stotelėje, o vat kiek nusipirko paspaudę banerį Delfi- laisvai.“
Ką galėtumėte patarti būsimiems IT studentams?
„Praktinis patarimas šiame straipsnelyje pradedantiesiems:
http://www.diz.lt/pradziaTai galioja ir būsimiems studentams. O palinkėti norėčiau neprarasti susidomėjimo ir noro mokytis. Kursai (kurie tikiuosi bus įdomūs) tai tik pati įdomybių pradžia.“
Pamatyti tikrai įspūdingą Algio portfolio galite http://www.diz.lt/portfolio