Bauginantys „Facebook“ virtualiosios realybės žaidimai

Virtualioji realybė yra viena naujausių ir keisčiausių šiuolaikinių technologijų sričių. Iš mėgėjiško eksperimento ji išaugo į nedidelę komercinę ekosistemą. Tačiau nepriklausomus programuotojus užklupo problema: šioje ekosistemoje tenka konkuruoti su galingomis platformomis. 

Virtualiosios realybės programų kūrėjams vis svarbesnis tampa „Facebook“ pritarimas. „Facebook“ tapo virtualiosios realybės rinkos pagrindu ir esminiu elementu. Tai nutiko dukterinės kompanijos „Oculus“ dėka. Šiandien „Oculus Quest“ yra perkamiausia VR įranga. Kompanija yra nusiteikusi užvaldyti virtualiosios realybės rinką.

Populiarios VR programos „Virtual Desktop“ kūrėjas Guy‘us Godinas jau keletą kartų mėgino patobulinti virtualiosios realybės įrangos „Oculus Quest“ programėlės funkcijas. Tačiau „Facebook“ šiais patobulinimais nesidžiaugė. Kūrėjui teko atsisakyti atnaujinimų. Visgi jis įtarė, kad „Facebook“ išmėgina savas patobulinimų versijas. Pasak G. Godino, „Oculus“ nevengia kopijuoti sėkmingų dalykų ir integruoti jų į savo platformą.

Virtualiosios realybės programos „Bigscreen“ kūrėjas Darshanas Shankaras taip pat pripažįsta, kad konkuruoti su „Facebook“ ir „Oculus Quest“ itin sudėtinga.

„Facebook“ jau susilaukė kaltinimų socialinių tinklų monopolizavimu. Kai kurie virtualiosios realybės bendruomenės atstovai neabejoja, kad ir šioje srityje „Facebook“ ir „Oculus“ turi panašių planų.

Tiek G. Godinas, tiek D. Shankaras neneigia sulaukę iš „Oculus“ kvietimų prisijungti. Tačiau jie veikiau buvo tarsi įspėjimas pereiti į „Facebook“ pusę nelaukiant, kol kompanija kūrėjus praris.

Bet ne visi kūrėjai yra apimti susirūpinimo. „Oculus“ nevengė demonstruoti trečiosios šalies sukurtos virtualaus biuro platformos „Spatial“. Šis verslui skirtas įrankis pandemijos metu kartais tapdavo realių susitikimų pakaitalu. „Spatial“ vadovas Anandas Agarawala mano, kad mažieji kūrėjai kai kuriais atvejais yra pranašesni prieš kompanijas gigantes. Mažieji yra gerokai greitesni ir neretai pažangesni.

Be to, konkurencija „Facebook“ gali tykoti ir tarp didžiųjų kompanijų. Tarkime, iš „Apple“ ar „Sony“ pusės.

Visgi žmonėms, virtualiosios realybės programas kuriantiems todėl, kad mėgaujasi šios srities begalinių galimybių atmosfera, „Facebook“ pozicija gali atnešti skaudžių pasekmių. Virtualiai realybei pasišventusiems programuotojams nepaprastai apmaudu savo darbą sieti su platforma, kuri kasdien bando juos palaužti. 

Šaltinis: TheVerge.com

Pasidalink

Susisiekite su mumis!